מאת יולנדה בוסקילה -יועצת זוגית, מינית ומגשרת. בוגרת לימודי ייעוץ זוגי מיני וגישור מטעם מכללת פתרונות.
בריקוד התקשורתי לזה שמדבר ישנה אחריות גדולה להעביר את התקשורת כך שתתקבל.
הפעולה הראשונה לשים לב אם האדם השני בכלל פנוי לשיחה. שזה קורה, כדאי להעביר את הדברים בקצב ובסגנון שמתאימים למקשיב. במקרים בהם נאמרים דברים משמעותיים,חשוב לקחת בחשבון שמה שנאמר לא הובן כהלכה. לכן כדאי לוודא הבנה, למשל לשאול: " מה אתה מבין מתוך מה שאמרתי"?
חשוב לעשות זאת בטון הנכון של "חשוב לי לדעת" ולהימנע מטון של "מורה בזמן בחינה".
אדם שמעביר תקשורת ייקח אחריות על הדרך שבה הוא מתקשר. כשהאחר לא מבין אותו, עליו לברר עם עצמו מה מונע ממנו להיות מובן. פעולה כזאת עדיפה על התקפות חוזרות ונשנות על המקשיב.
שהמאמץ נעשה משני הצדדים, יחול שיפור מהיר בתקשורת הזוגית.
כדי שהתקשורת תהיה יעילה , האדם צריך להכין את עצמו לשיחה, לברר עם עצמו מה הוא רוצה לומר ואת מה שהוא רוצה להשיג.
זה שפולט לא קולט
כאשר אדם עסוק בלדבר ולספר, אתה מכין לעצמך את התשובה המנצחת, גם תוך כדי שהיא אומרת את שלה. אתה פוסל את דבריה בעודה מתארת את מחשבותיה, אתה עסוק בשלך ואינך פנוי לקלוט אותה. זה שמקשיב ישקיט את מחשבותיו ויפסיק לרצות לדבר.
תקשורת מתחילה ביוזם השיחה . לעיתים נדמה שמי שמדבר הוא המשמעותי יותר בשיחה ,אך זו טעות לחשוב כך. למקשיב יש חלק פעיל וחשוב שהרי לתקשורת אין שום משמעות אם אין אדם שיקבל אותה בצד השני.
יולנדה בוסקילה יועצת זוגית, מינית ומגשרת מוסמכת מזה שנים
בוגרת לימודי ייעוץ זוגי ומיני וגישור במכון ׳פתרונות׳, ולימודי טיפול התנהגותי
בנוסף, בעלת תואר הנדסאית בניין.