ערעור של גבר אשר הגיע לבית הדין הרבני הגדול בעקבות חיוב כתובה נדחה לאחרונה ועסק בשאלה האם יש לבטל את חיוב כתובתה? לחייבה בקבלת הגט, בטענת אשה מורדת עפ"י דין ?
הערעור נידון לאחר שההליך העיקרי התקיים בבית הדין הרבני בתל אביב לטענת הגבר על אף שביקש את הגירושין ופתח הוא בי"ס ניתן להכריז עליה כאשה מורדת זאת עקב העובדה שסולק מביתו ע"י האשה ועצם עזיבתו נבעה מרצונה שלה . האכב הדיינים אשר דן בתיק בחן בין היתר את הפן ההלכתי ואת עיקר הקטטה בין בני הזוג ולמעשה נימק את דחיית הערעור באומרו :
"יודגש כי במקרה של הטור אומנם מוזכרים גם תביעת גירושין וגם 'יצאו הגירושין ממנה'
כי במקרה של אישה התובעת גירושין אך ברור לבית הדין שהבעל גרם את הפירוד
והגירושין, או עשה מעשים שאילצו אותה שלא לדור עם נחש בכפיפה אחת – לא תפסיד
כתובתה ותוספתה. הדברים מוכרחים ממה שאמרו )כתובות עז, א( "המדיר את אשתו – יוציא
ויתן כתובה".
על אף רצון האשה בהתנהגותה השונה התקבל הרושם שזו התנהגות לגיטימית וחלק מקטטות אשר מורגלים אליהם בני זוג.
אומנם האשה הודתה בבית הדין הרבני בת"א אשר דן בתיק שסילקה את הגבר אך לא ברצונה להתגרש כך שלא מצאו הדיינים הצדקה להתנהגות האשה שתוכר כאשה מורדת.
יתרה מזו לטענת האשה התנהגותה נבעה מסכסוכים אשר לטענתה הגורם המרכזי להתנהגותה היא בשל התנהגות הגבר לאותם סכסוכים
בסיכומו של המקרה ציינו הדיינים כי " האיש תבע גירושין, וכיוון שלא הוכחה כל מרידה מצד האישה – הבעל חייב
בכתובתה. "
כמו כן סכום חיוב הכתובה יחושב לאחר איזון המשאבים . בנוסף לא מצאו מקום הדיינים להטיל הוצאות מאחר והמלצתם לפסיקה התקבלה מצד הגבר .
את הכבר ייצגה עורכת הדין מירב אהרן
את האשה ייצג עורך הדין יצחק עמרני